Obsah třídní schůzky

25.11.2022 14:44

Třídní schůzka dne 24.11. 2022, 3.B, Petra Havlíčková

1.Prezence (podepsat)

2.Zpráva třídního důvěrníká

3.Vzdělávání:

ČJ

  • Zatím by děti měly umět: tvrdé, měkké, párové, velká písmena, poznat sloveso, podstatná jména, spojky a předložky (někdo pozná i zájmena a přídavná jména), větu jednoduchou a souvětí (podle počtu slovesných tvarů), slova souznačná, opozita, mnohoznačná…
  • Procvičování pravopisu – doděláme PS z 2. ročníku
  • Prosinec – vyjmenovaná slova
  • Každé pondělí zkouším čtení (v současné předvánoční a bruslařské sezóně je to mírně narušeno)
  • Každé pondělí – diktáty (někdy se mohou děti připravit, někdy píšeme text, který se vztahuje k aktuálním událostem)
  • Každé pondělí – čtenářský klub (nejlépe vlastní rozečtenou knížku, kdo nemá, může si knihu půjčit z knihovny, jsou stanovena pravidla, je potřeba pravidla dodržovat). Děti se na hodinu těší, dokonce mě překvapilo, že chlapec, který neměl příliš o čtení zájem, si nyní sám a rád čte a ještě se omlouvá, jestli to nevadí.
  • Každé úterý - skupinová práce (čtení Sísa Kyselá) se osvědčila, děti spolupracují, umí hledat odpovědi, po Vánocích Pipi Dlouhá punčocha
  • Každá středa – sloh (čtení + psaní osnovy + úkol vyplývající ze čtení)
  • Pátek – pokud to půjde, spojíme Sloh s Naším světem

MA

  • Je nutno, aby se děti naučily násobky!!!
  • Je nutno, aby děti ovládaly sčítání a odčítání do 100 s přechodem přes desítku!!!
  • V druhém pololetí začínáme čísla do tisíce!!!!
  • Nadále procvičujeme písemné sčítání a písemné odčítání!!!
  • Závorky + přednost početních operací
  • Geometrii zanedbáváme – ve 2.pololetí ji budeme dělat intenzivněji

NS

  • Sešit se zápisy (když někdo chybí, je potřeba, aby si zápisy dodělal)
  • Používáme videa, četbu, obrázky, vše okolo
  • Známkuji za aktivitu – kresba Moje město, kresba Moje země (kdo přijde, že to nestihl, zbytečně si ničí možnost skoro zadarmo si zlepšit známku!!!!
  • Téma ČR, Praha – v lednu opakování (hledání v mapě)
  • V 2. pololetí – látky kolem nás (pokusy), Zdraví, Rodina, Vesmír + spojení s ČJ (sloh, pověsti)

PV, VV

  • Kdo nedodělává, nemůže mít jedničku (výchovné předměty jsou známkovány hlavně za aktivitu)
  • Někteří neodevzdávají včas, nebo řeknou, že nemůžou výkres najít…

(budu kontrolovat docházku z TK a pokud dítě bylo přítomno a výrobek neodevzdá, dostává horší známku!!!)

  • Děti si mohou půjčovat pomůcky, ale moc s tím počítají

HV

  • Známky za zpěv v pololetí (děti měly možnost si píseň vybrat)
  • Zpěv na Vánoce bude známkován

AJ

  • Absence paní učitelky v jazykové třídě
  • Nejazyková třída – paní učitelka Sechovcová chválí!
  • Některé děti nenosí úkoly
  • V jazykové třídě některé děti hlučí, nedávají pozor (moje vlastní zkušenost)

TV

  • Výkonové testy
  • Od ledna – švihadlo (děti by měly trénovat, kotoul vpřed, skok na kozu z můstku, šplh, příprava na atletiku – skok do dálky, člunkový běh
  • Na jaře atletika (běh 60 m, hod do dálky, skok do dálky…)
  • O plavání zatím nic nevím
  • Bruslení bude známkované

Domácí příprava:

  • Splnění úkolu není problémem rodiče!!!
  • Pokud rodič zkontroluje správnost úkolu, je to lepší pro rozvoj dítěte.
  • U některých úkolů bych byla radši, kdyby dítě s rodičem spolupracovalo (rodič pouze dohlídne, NEBUDE ÚKOL ZA DÍTĚ PLNIT!!!)
  • Úkoly dávám kvůli zpětné vazbě, očekávám, že mi dítě dá vědět, zda úkol samo zvládlo
  • Týdenní úkoly ze čtení nejsou některé děti schopny splnit, potřebují pomoc dospělého.
  • Pokud dítě úkol splnit nestačilo, omluví se a dodělá později.
  • Při kontrole počtu odevzdaných sešitů očekávám, že děti budou reagovat na přečtení svého jména
  • Při absenci delší než tři dny:

zajistit si přísun učebnic a pracovních sešitů                reagovat na pokyny na WA domlouvat se s ostatními rodiči,              

látku, která by na výklad byla pro rodiče těžká, mohou nechat na školu,                            nemusí byt doplněno všechno v PS, pokud dítě látku ovládá

pokud je dítěti už lépe, mohlo by dělat, abychom ve škole nemuseli začít znovu od začátku.

Jiné:

  • Dětem chybí pomůcky na geometrii (30 cm pravítka, trojúhelník pravoúhlý, kružítka), pomůcky mají mít uložené v sáčku u lavice, některé děti si neustále ke mně chodí půjčovat pravítka.
  • Dětem chybí podložky!!!
  • Zapomínají odevzdávat práce k hodnocení (některé děti to dělají i záměrně)
  • U některých dětí chybí klasifikace (díky častým absencím), pokud to tak přetrvá do pololetí, může se stát, že dítě bude zkoušeno do tří dnů po nemoci.
  • Rodiče nečtou WA!!!

 

4.Chování:

  • Nejsou agresivní, dovedou si prohlížet, kreslit, hrát, dodělávají sešity, hrají karty…
  • Dovedou naslouchat čtenému textu, dovedou sledovat výklad, dovedou sledovat film
  • Jakékoliv náznaky šikany mi dítě sdělí, popřípadě mi rodič dá vědět, abych mohla zjednat nápravu

 

Ostatní:

  • Sběr bude až na jaře
  • Ukulele v druhém pololetí + zpěv
  • Doučování nárazově po domluvě
  • Peníze na SRPZŠ 450 Kč
  • Sponzorské dary na výlet?

Akce:

  • Pondělí 5.12 – Mikuláš (domluvit se s maminkami na penězích
  • Stromeček (před Mikulášem) – Smítkovi?
  • Dárečky, které si děti budou dávat – budeme losovat, kdo, komu dá
  • Čtvrtek 15.12 zdobení stromečků u Pampelišky + výstava Betlémů (10 Kč s sebou)
  • Úterý 20.12. koncert na zámku (30 Kč z pokladny)
  • Dárky pod stromeček (koupím za sponzorské dary – knihy, hry, stavebnice)
  • Středa 21.12. bude poslední den – děti budou rozdávat dárky, cukroví…besídka, zpívání, hry
  • Čtvrtek 22.12. ředitelské volno
  • V lednu na začátku opakování – ukázka toho, z čeho bude písemka…druhý týden v lednu písemné práce